Ugdymo turinio atnaujinimas
- Direktorė Vaida Abramonienė, koordinatorė,
- Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Žukauskienė, pirmininkė,
- Lietuvių kalbos mokytoja Nijolė Narusevičiūtė, narė,
- Matematikos mokytoja Živilė Šiškienė, narė,
- Anglų kalbos mokytoja Kristina Greičienė, narė,
- Rusų kalbos mokytoja Svetlana Golubkova, narė,
- Istorijos mokytojas Algis Bitautas, narys,
- Muzikos mokytoja Dalia Nakutytė, narė,
- Technologijų mokytojas Valentas Daubaras, narys,
- Fizinio ugdymo mokytoja Rasa Paulauskienė, narė,
- Pradinių klasių mokytoja Alvydė Vinkevičienė, narė,
- Pradinių klasių mokytoja Dalia Kliukienė, narė.
Patirtis rodo, kad pasaulio gyvenimo realijos keičiasi, kad daugelyje šalių ugdymo turinys atnaujinamas kas 10–12 metų. Mūsų šalyje paskutinį kartą atnaujintos Bendrosios ugdymo programos, kuriomis pedagogai vadovaujasi organizuodami ir vykdydami mokinių mokymą/si, 2008 metais. Praktikai pastebi, kad esama neatitikties tarp dabartinio turinio ir ateities poreikių, ugdymo turinys perkrautas, neužtikrina socialinio teisingumo, nėra efektyvus ugdymo turinio įgyvendinimas, trūksta lankstumo. Mokinių pasiekimai negerėja, didėja skirtumai tarp atskirų mokinių grupių: privačios mokyklos / valstybinės, savivaldybių mokyklos; miestas / kaimas; merginos / vaikinai; mokiniai iš palankios/nepalankios socialinės aplinkos. Todėl ateityje vaikams norima pasiūlyti šiuolaikines realijas atitinkančias ugdymo programas, formuoti tas jaunosios kartos kompetencijas, kurių reikia dvidešimt pirmame amžiuje. Numatytas atnaujinti ugdymo turinys ne integracijos, o įtraukiojo į ugdymo procesą principu, kad vaikai būtų matomi su jų poreikiais, gebėjimais, kad švietimas taptų lankstesniu.
Atnaujinamo ugdymo turinio pagrindinės kryptys:
- Stiprinti asmens savybių ir vertybių ugdymą.
- Sukurti sąlygas kiekvienam mokiniui įgyti aukštesnius pasiekimus, suteikiant tvirtus ir tvarius žinių pagrindus.
Atnaujinamo ugdymo turinio pagrindiniai principai: kompetencijomis grįstas ugdymas, atitiktis vaiko raidos tarpsniams, tarpdalykinė integracija, atskirų integruojamųjų programų integracija ir mokytojo pasirenkama 30 procentų ugdymo turinio dalis.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. lapkričio 18 d. įsakymu Nr. V-1317 patvirtintos Bendrųjų programų atnaujinimo gairės. Vėlesniais 2020 metais vyko aktyvūs paruošiamieji darbai: susitikimai su mokslininkais, švietimo bendruomenės nariais, suburtos ekspertų, darbo grupės, parengtos rekomendacijos, dokumentai, susitarimai dėl atnaujinamo ugdymo turinio veiksmų ir veiklų, informavimo ir viešinimo priemonių. Išsamiau galima ir siūloma susipažinti su parengtais dokumentais, kita informacija Nacionalinės švietimo agentūros specialiai sukurtoje svetainėje „Mokykla2030“. Jau parengti ir patalpinti projektai: Vaiko raidos aprašo, šešių (komunikavimo, kultūrinės, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, socialinės emocinės ir sveikos gyvensenos) kompetencijų ir jų raidos nuo 1 iki 12 kl. aprašai.
Vilniaus „Taikos“ progimnazija
Vygdome priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir papildomo ugdymo programas.